Misionářský víkend bez běžek

Stejně jako vloni, první víkendovka v roce je plánována jako lyžařská. A stejně jako loni, ani letos se nakonec žádné běžky nekonaly.

Našim cílem byla tentokrát liberecká fara a její okolí.

Tématem tohoto víkendu byly misie, a to od jejich počátků až do současnosti. Program začal už ve vlaku, jelikož do Liberce trvá cesta dvě a půl hodiny. Vžili jsme se do role apoštola Pavla a dalších prvních křesťanů. Psaním a posíláním dopisů jsme si přiblížili tehdejší způsob komunikace a pronikali jsme do problémů tehdejší začínající církve. Po příjezdu do deštivého Liberce a vybalení se následovala večeře a večerní program, který navazoval na ten předchozí z vlaku.

V sobotu ráno, hned po snídani a modlitbě, jsme sbalili věci na půldenní cestu a motoráčkem dorazili do místních kopců pod Ještědem. Během celého výletu jsme ve dvou skupinách plnili úkoly misionářů. Ty vyžadovaly nejrůznější schopnosti, od vytrvalosti (nesení kříže), přes intelektuální (vymyslet nový jazyk a domluvit se v něm), až po duchovní (modlitba růžence). Procvičili jsem si rétoriku při evangelizačním kázání i zpěv (nepřetržitě čtvrt hodiny). Cestu zpátky někteří absolvovali spojeni zády k sobě.

Po návratu zpět na faru jsme se opět přenesli v čase do nedávné minulosti. Slovo měly Jana s Evou Sobkovou (tu známe už z minulé letní chaloupky). Ve svých prezentacích nám předaly své zkušenosti a zážitky ze svých (misijních) dobrovolnických cest (Jana z Indie a Eva z Lesotha). Zbývající ušetřený čas do večerky už pak byl ve znamení volné zábavy.

V neděli ráno jsme si oproti sobotě trochu přivstali, abychom stihli mši v 8 hodin. Také zde jsme nezapoměli na misie – několika lidem z místní farnosti jsme položily pár otázek na toto téma. Výsledky ankety jsme pak probrali v čase před obědem. No a po obědě už nezbylo než uklidit, sbalit se a nasednout do vlaku zpět.

Prožili jsme víkendový pohled na misie se závěrem, že misionářem je vlastně každý z nás bez ohledu na to, ve které zemi právě žije a co zrovna dělá.